Literatura terapeutyczna
Okres pandemii i nauka zdalna zaburzyła rytm życia każdego z nas. Ograniczenia które zostały wymuszone pandemią koronawirusa sprawiły, że czujemy strach, zagrożenie, zagubienie. Poszukujemy wsparcia psychicznego. Jedną z jego form może być biblioterapia czyli literatura terapeutyczna. Dlatego w dniach 4-10 marca dla klas piątych zostały przeprowadzone lekcje z biblioterapii pt.: „Książka lekiem na całe zło”. Prelegentkami i prowadzącymi zajęcia była p. Dorota Ponikarczyk oraz p. Barbara Szymańska, które w oparciu o książkę „12 Ważnych opowieści” omówiły jedną wartość wybraną przez daną klasę:
-
5a – Przyjaźń,
-
5b – Odwaga,
-
5c – Miłość.
Po przeczytaniu opowieści o odpowiednim tytule, uczniowie omówili tematykę treści opowiadania, wymienili uczucia jakie pojawiły się w tekście. Podczas dyskusji próbowali zastanowić się, czy te uczucia towarzyszą im w życiu codziennym. Podkreślono również wagę rozmowy z innym człowiekiem, u którego też można uzyskać wsparcie w trudnej sytuacji (w szkole: przyjaciel, psycholog, pedagog, nauczyciel, wychowawca; w domu: rodzice, dziadkowie, rodzeństwo).
Podejmowane działania biblioteki szkolnej doskonale wpisały się w jeden z obowiązujących w tym roku szkolnym kierunków polityki oświatowej Państwa.
Nauczyciele Bibliotekarze